یک تکنیک بسیار موثر در بازاریابی و فروش که باید با آن آشنا باشیم تکنیک انتخاب بهترین آموزشگاه است. این تکنیک بسیار مهم از مسایل پایه ای مهم برای بازارایابی و فروش است ، باز هم برای آشنایی شما با این تکنیک آنرا در قالب یک مثال برای شما شرح می دهم :
فرض کنید که می خواهید زبان جدیدی مانند فرانسه و یا آلمانی یاد بگیرید ، برای این منظور شروع به جستجو و کاوش برای یافتن بهترین آموزشگاهی می کنید که کار آموزش زبان های خارجی را انجام می دهد. برای این کار از بهترین دوستان و اطرافیان خود نیز راهنمایی های لازم را می گیرید که کدام آموزشگاه بهترین روش را برای یاد دادن زبان خارجی مورد نیاز شما را ارایه می نماید.
بعد از بدست آوردن اطلاعات لازم از بین شاید چندین آموزشگاه ۳ تای آنها را به عنوان بهترین انتخاب های خود برگزیده و به آنها مراجعه می نمایید و در نهایت به آموزشگاهی خواهید رفت که آنرا در ذهن خود بهترین آموزشگاه یافته اید.
امیدوارم اصل مطلب را از مثالی که زده شد دریافت کرده باشید! بله! اگر شما به عنوان مشتری برای آموزشگاه باشید ، بهترین آنرا در ذهن خود انتخاب کرده اید. پس مشتریان شما وقتی با شما کار می کنند که شما در ذهن آنها بهترین گزینه هستید. زیرا همه دوست دارند به بهترین جایی بروند که با شرایط کنونی آنها مطابقت دارد. حتی افراد فقیر نیز در سطح خود سعی می کنند بهترین انتخاب ها را در جایی که به آن نیاز دارند انجام دهند.
ضمنا افرادی که در سایر آموزشگاه های دیگر زبان درس خوانده اند نیز ادعا می کنند که از نظر آنها آن آموزشگاه ها نیز بهترین بوده اند. پس این بهترین، به ذهن مشتری بر می گردد.
وقتی مشتریان محصول یا خدمتی را می خرند، در زمان خرید متقاعد شده اند که این محصول یا خدمت بر از محصولات رقبا است و بنابراین بهترین گزینه برای آن ها به شمار می آید. شاید این نتیجه گیری بر اساس واقعیت یا بر اساس احساسی باشد که توسط تبلیغات ایجاد شده است. و یا شاید نتیجه ملاحظات قیمتی باشد و یا نتیجه عوامل دیگر، اما مشتریان فقط زمانی خرید می کنند که متقاعد شوند با در نظر گرفتن همه موارد در آن زمان، بهترین تصمیم خرید را گرفته اند.
پس دو نکته را باید به یاد داشته باشیم :
۱- کاری کنیم که در بین رقبای مان از دید مشتری بهترین انتخاب باشیم. این کار با بررسی رقبا و بررسی و کنجکاوی در روشهای برخورد با مشتری و همچنین روشهای تخصصی آنها در کار محقق خواهد شد. باید همه چیز را از دید مشتری ببینید. مشتری چگونه به سمت شما خواهد آمد؟ به چه رسانه هایی برای آشنایی با حرفه ی شما مراجعه می نماید؟ چطور شما برای مشتری بهترین انتخاب خواهید شد؟
۲- این موضوع دوباره به قضیه منحصر به فرد بودن و ایجاد تفاوت که بنده همیشه روی آن تاکید داشتم بر می گردد.چگونه می توان محصولاتی بهتر از رقبا تولید کرد؟ یا خدماتی بهتر به آن ها ارایه داد؟ به این گزینه مزیت رقابتی نیز می گویند.
کشف و توسعه و تبلیغ حوزه ای که در آن منحصر به فرد هستید در کسب رهبری بازار و سود آوری بالا ، حیاتی ایست.
گاهی آنرا “پیشنهاد فروش منحصر به فرد” می نامند. این همان چیزی ایست که شما ارایه می کنید. برای مشتری ارزشمند است و هیچ رقیب دیگری نمی تواند آنرا ارایه نماید.
پیشنهاد فروش منحصر به فرد
این پیشنهاد فروش منحصر به فرد باید در همه اقلام تبلیغاتی مشهود باشد و به هسته تبلیغات و بازاریابی تان تبدیل شود. موفقیت بازاریابی با تفکر مداوم درباره کسب و حفظ مزیت رقابتی پایدار حاصل می شود. همه شرکت هایی که مزیت رقابتی برجسته ای به دست می آورند و از رقبا متمایز می شوند ، سر انجام در ۲۰ درصد برترین شرکت ها قرار می گیرند.
بهترین استراتژی برای شما اینست که بر بهبود کیفیت محصولات و یا خدمات تمرکز کنید. با این استراتژی بیشتر و گرانتر می فروشید و هزینه جذب مشتریتان کمتر است و فروش های مکرر مشتریان معرفی شده بیشتری خواهید داشت.
پس از این فکر کنید که چطور می توانید در ذهن مشتری بهترین باشید؟ چطور می توانید در بین رقبای تان بهترین گزینه برای انتخاب باشید؟ چطور می توانید کاری انجام دهید که در بین همه افراد جامعه که به آن خدمت یا محصول نیاز دارند شما اولین انتخاب باشید؟
این طور فکر کردن به ذهن شما یک خط مشخص برای اندیشه و تصمیم گیری در همه امور بازاریابی و فروش خواهد داد که می تواند فروش شما را چندین برابر نماید.
در صورتیکه این مطلب برای شما سودمند بود، آنرا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و یا در گروهای وایبر کپی کنید.
منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات و سوالات شما هستم. خمسه